zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Door: Andre de vries.

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

04 Januari 2013 | Thailand, Ta Phraya

Vrijdag 04 jan.2013,

Hallo beste allemaal,
Bedankt voor jullie leuke reakties en wensen voor 2013 !

We zijn 31 december uit Siem Reap vertrokken uit een heerlijk guesthouse.We zijn op de fiets vertrokken naar de aanlegpier, 11 km van S.R.
De boot zou er 3 tot 5 uur over doen om in Battambang aan te komen.
Dat was een hele zit. We voeren over het Ton Le Sap meer en daarna over de Ton Le Sap rivier. We hebben genoten van de uitzichten van af de boot op de oevers. Heel veel foto s gemaakt. Wat is het er toch vreselijk arm !!

Het water stond behoorlijk laag in de rivier en wij hoorden al fluisteren dat het wel eens 8 uur kon duren. Gelukkig hadden we wat brood en water genoeg bij ons. Achteraf bleek dat het brood wat beschimmeld was.
Na 9 uur kwamen we in Battambang aan en konden we van de boot af, gekraakt en wel. Toen we de fietsen de boot af brachten bleek mijn achterband weer lek te zijn. We zijn door een tuktukrijder naar een hotel in de stad gebracht.

Een keurig hotel, het was vrij nieuw en kostte 9 dollar.
We werden er door die lekke band niet vrolijker op, dat zullen jullie wel begrijpen. In bed kwam ik snachts nog een kakkerlak tegen, in m"n bed nota bene. Hij rende over mijn bed en ging op de rand van het ledikant zitten waar ik hem verlpletterde.

We hebben deze hele week tot aan vandaag banden geplakt , nieuwe binnenbanden gekocht en ventielgaten passend gemaakt.
We zijn uiteindelijk bij een fietsenmaker geweest die duizenden fietsen had liggen, op stapels. Zelf hadden we iedere keer de buitenband aan de binnenkant gecontroleerd, ook hij had niets kunnen vinden.
Toen we gistermiddag weer met een lekke band bij een tempel stonden waren we ten einde raad. Lucht er in en heel hard naar de fietsenmaker fietsen.
Hij gaf ons gratis een nieuwe binnenband en adviseerde toch maar een nieuwe buitenband te kopen bij hem. Daar hoefden we niet meer over na te denken na 7 x een lekke band. Voor 5 dollar was alles geregeld.

Vandaag hebben we de hele dag heerlijk gefietst langs dorpjes aan de rivier en eindelijk weer genoten. Terwijl we deze week echt dachten maar naar huis te gaan. We doen dit nu toch niet maar we gaan niet meer op de fiets naar Phnom Penh. We genieten hier een weekje en gaan maandag weer naar Siem Reap met de boot . Met de bus is helaas niet mogelijk de fietsen mee te nemen. We blijven dan zo"n dag of 10 in Siem Reap om Angkor Wat en de omgeving te verkennen.

Hartelijke groeten en veel liefs van Andre en Anneke

• 04 Januari 2013 - 12:30

Joop Van Leeuwen:

Luitjes, Het valt niet mee steeds bandjes plakken maar jullie moeten niet piepen want je wist van tevoren dat je met fietsen altijd lek rijdt. Ik weet niet beter van vroeger als ik de Manenburgstraat 10 verliet op de fiets had ik nr, 12 de familie van Wijk al een lekke band en heb toen besloten niet meer te fietsen.
    Ik zie ze dagelijks naast de fiets lopen in Almere en kijk dan naar de fietser en zie het verdriet er af druipen en ik ze geef ze altijd een goeie tip: niet meer fietsen.
    Maar jullie zijn optimisten en zullen doorgaan tot de volgende lekke band en dat zijn wel de echte doordouwers.
    Veel plezier en blijf gezond.
    PS: Jos en ondergetekende gaan ook fietsen dan zijn we bij het familieweekend in topvorm om jullie er uit te fietsen.

• 04 Januari 2013 - 12:35

Theo:

Hallo dries en anneke
    wat een mooie verhalen geniet maar
    ik ben al een maand in nederland vlieg zondag weer terug
    is mooi ge weest
    nog de beste wensen voor 2013 voor al gezondheid
    theo janny linda fabio amelia

• 04 Januari 2013 - 13:00

Piet En Mien Kluskens Nederweert:

Hallo Andre en Anneke,

Van ons nog de beste wensen voor dit nieuwe jaar.
    Veel geluk en ook gezondheid.
    We zijn iedere keer weer verbaasd hoe jullie je door de problemen heenslaan.
    En daarna ontspannend weer verder fietsen.
    Genietend van alles wat jullie zien en meemaken.
    Zorg goed voor elkaar en kom weer gezond thuis.

Groeten vanuit Nederweert,
    Piet en Mien Kluskens

• 04 Januari 2013 - 13:57

Tineke:

Lieve Anneke en Dries.Tijdens reizen zei ik altijd:' Minstens een ontbering per dag.' Naast de minder vrolijke dingen hoop ik toch dat jullie genieten. Wij zijn net terug uit Amerika en hebben het heel fijn gehad met José en Bob en Carla en Ludie. We zijn weer bij gepraat en hebben naast alle etentjes ook lekker kunnen wandelen in Cape Cod. De laatste dagen lag er sneeuw en het was koud, maar mooi weer.
    Veel plezier verder. Alle goeds voor 2013.
    Liefs, Tineke.

• 04 Januari 2013 - 14:16

Peter:

Lieve dries en an,

Een gelukkig Nieuwjaar met voorlopig weinig lekke banden en veel gezondheid.
    Ik fiets al jaren (20) op racefiets en atb, gewone fiets en zelden of nooit lekken banden ha,ha,! maar ja ik fiets ook in Nederland!
    Groet vanuit een koud Heerde. peter

• 04 Januari 2013 - 15:27

Carla En Ludi:

Jongens ik zou zeggen "California here I come" dit is een echte martel tocht. We hopen dat het weer wat better gaat en jullie toch zo veel mogelijk kunnen genieten.

Bedankt voor he journaal en we bellen wel als jullie weer thuis zijn.

Love from Carla and Ludi

• 04 Januari 2013 - 16:10

Theo En Diana:

Halllo Anneke en André, al is het een beetje laat, nog de allerbeste wensen voor 2013! Wat een verhalen en wat maken jullie een hoop mee! En dan maar gewoon doorgaan alsof er niets aan de hand is ......... knap hoor! Nog veel plezier zonder lekke banden en kakkerlakken! Groetjes van Theo en Diana.

• 04 Januari 2013 - 17:56

Leo En Ans:

Lieve Anneke en Andre,
    In de 1 ste plaats nog de allerbeste wensen en veel gezondheid. Wat een narigheid maken jullie mee we hopen dat het ten gunste keert en de narigheid nu nafgelopen is en dat jullie verder nog een prettige vakantie hebben.
    lieve groeten uit Amstelveen van Leo en Ans

• 04 Januari 2013 - 19:30

Michiel:

He Andre en Anneke,

Allereerst nog een gelukkig en gezond nieuw jaar.
    Leuk je verhalen te lezen, maar er gaat niets boven een face to face met een biertje in de hand bij een Thais restaurant in Noordwijk, dus kom maar gauw terug.........

Na ons laatste samenzijn bij KES heb ik vandaag een ander baantje als Business analist bij de IMO finance. Klinkt gewichtig niet waar.

Tot snel,
    Groet,
    Michiel en Karin.

• 06 Januari 2013 - 10:57

Theo En Henny:

Anneke en Andre,
    Wat is het leuk om af en toe weer wat van jullie te horen. Jullie beleven het een en ander leuke en minder leuke dingen. Het probleem met de lekke banden is nu opgelost hopen we.
    We wensen jullie nog hele mooie dagen toe en vooral een voorspoedig 2013.
    Veel liefs van Henny en Theo

• 06 Januari 2013 - 21:27

Flip En Elly:

Hoi Anneke en Dries
    Wat een toestanden allemaal en maar door blijven fietsen echte door zetters niet klein te krijgen, en nog die kakkerlakken echt genieten ha ha. Maar het vooruitzicht naar Angkor Wat dat was ook wat jullie graag wilden Blijf plezier houden met fietsen, nog 4 weken en dan zijn jullie weer in Nederland en praten over de mooie reis en de vervelende dingen bijna vergeten.
    Groetjes liefs Flip en Elly

• 11 Januari 2013 - 12:18

Naiyomi Gerda:

Hoi Pelgrim reizigers
    wat een verhalen he maar eerst voor 2013 een heerlijk jaar met geen leke banden en veel lucht.
    Hert schiet weer op he nog even dan is het weer Holland , maar geniet er nog heerlijk van.
    liefs Naiyomi Gerda , smile.

• 14 Januari 2013 - 16:16

Jos En Ria:

Hoi famielje!!

Iedere keer genieten we weer van jullie avontuurlijke belevenissen! Dat jullie van gefrituurde kakkerlakken houden is ons bekend! En het stemt ons gerust dat jullie de nodige eiwitten binnen krijgt! Intussen is zelfs broer Joop ook al aan een broodje Kakkerlak geraakt! Wereldreizigers hou vol! En we hopen weer van jullie schitterende tochten te horen! Lieve groet!