zwervendoorazie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Door: Andre de Vries

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

22 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Na twee geweldig goede weken in Siem Reap in cambodja hadden we het wel gezien.Ik denk dat we zelfs de tempels die nog gemaakt moeten worden al hebben gezien! Maar moet wel gezegd, we zijn ontzettend veel te weten gekomen van Cambodja de cultuur en het leven van de mensen in dat toch wel heel arme land.

de laatste dagen in S.R. hebben we daar een geweldig museum bezocht waar we ook in 3,5 uur enorm veel info over de khmer cultuur hebben gekregen. Daarnaast hadden we leuk kontakt met een Fries die hier al 4 jaar als leraar engels werkt en dus heel intensief kontakt heeft met jongeren uit alle geledingen vd bevolking. Hij heeft ons ook nog een keer meegenomen naar de Khmer weekend markt even buiten S.R. dat was een leuke belevenis.

Vanmorgen zijn we met de fietsvertrokken, na heftig uitgezwaaid te zijn door het personeel(de hele familie) van Yellow guesthouse, naar het busstaton voor de busrit naar de grens, Poi Pet. De fietsen moesten wel gedeeltelijk worden gedemonteerd.Dat was op zo'n chaotische plek niet eenvoudig, maar het is gelukt. gelukkig hadden we " besproken plaatsen. Het vertrek was maar tien minuten later,08.10uur, en de rit verliep voorspoedig.

We waren om 10.30uur in het meest vervuilde, chaotische plaatseje wat we tot nu toe in Cambodja zijn tegen gekomen. We hadden 2uur nodig om de douane formaliteiten rond te krijgen maar dat was voor ons eigenlijk erg snel!

We fietsten van de grens naar ons hotel in Aranyaprathet en hebben net heerlijk gegeten. Morgen zetten we onze laatste etappen voort en hopen dan nog even te genieten van de zee in de golf van Thailand en uiteraard op 5 febr. terug te vleiegen naar het koude Holland.

Tineke, even een foutje recht zetten, veel plezier op je verjaardag 24 jan. en geen 21 jan.!

Ineke, alvast gefeliciteerd met je verjaardag op 2 febr.nog vele gezonde jaren toegewenst! Doe de groeten aan de kinderen van ons.

Dit zijn echt de laatste loodjes, hopelijk hebben we nog een mogelijkheid voor vertrek iets van ons te laten weten. Al vast allemaal bedankt voor de vast houdendheid van jullie en voor de leuke reakties e.a., veel liefs en groeten van Anneke en Andr'e.

• 22 Januari 2013 - 14:22

Loes:

Hoi An en André,

Geniet nog even extra van het mooie weer. Hier licht sneeuw en het vriest. En dat zal nog de hele week duren. Dus hopelijk tegen de tijd dat jullie terugkomen, nemen jullie het warmere weer mee.
    Fijn dat het allemaal goed gaat en dat jullie zulke leuke en interessante mensen ontmoeten. Dat maakt de reis zo waardevol. Maar ook de ontmoeting met die Fries is natuurlijk heel erg leuk. Hoe goed je Engels ook is, is het is toch prettig om weer even in je eigen taal te spreken. Je steekt er zoveel meer van op en je hebt dan ook leuker contact met de bevolking.
    Heel veel plezier de laatste twee weken. Misschien nog een paar tempeltjes pakken?
    Hartelijke groeten, Loes

• 22 Januari 2013 - 16:20

Peter & Truus Van Leeuwen:

Mooie en lange reis dus. Behouden terugkomst rn tot in Nederland. groet peter

• 22 Januari 2013 - 16:48

RIna De Vijlder:

Eindelijk hoor ik eens wat, maar klint allemaal goed en heel leuk, heb het doorgestuurd naar
    mijn neef en nicht, omdat die aan het einde van het jaar ook Azie gaan verkennen.
    Huis is weer op orde, dus geen klagen
    Hartelijke groeten Rina en Paul

• 23 Januari 2013 - 12:28

Maria En Fred Van Wegen:

Wat een geweldig avontuur weer in Azie! Heel leuk om het mee te leven met jullie! Fred en ik hebben nu samen een fiets! Ik weet niet hoe jullie op een fiets kan zitten de hele dag! Ik heb saddle pijn naar 20 min!Wij wensen jullie "Safe travels" en geniet van de laaste weken!
    Hartelijke groeten Maria en Fred (Australia)

• 23 Januari 2013 - 18:53

Peter:

Hallo Bikkels,

Tot over een paar weken dan, mogelijk dat jullie dan vanaf Schiphol op de schaats door naar huis kunnen, of gewoon Cross Country met de fiets als alles dicht ligt. Net wat jullie willen, de familie zorgt er wel voor. Zo te horen doen alle lichaamsfuncties het nog perfect.

Nu wij genieten hier ook hoor, van snert, zuurkool, Hema-worst en koude handen. Schaatsen, glissen en glijden, sneeuwballen, file staan en IJskrabben enz.

Dus geen zin daar in, blijf dan nog maar ff lekker weg, wat wil je hier doen, rode en en of een natte neus oplopen?

Groeten van Zaanse Truus en Peter

• 27 Januari 2013 - 15:54

Anneke En Ruud Vanuit Tilburg:

Lieve Anneke en Beste Dries,
    Op het moment dat we dit tikken regent hier warm water en smelt de sneeuw, ook door de zon maar ook door het water. Nog even en jullie zijn, na een zeer lange reis met diverse hindernissen, mooie beelden en zeer veel kennis over tempels weer terug in ons kikkerlandje. Maar we hopen dat de rust en zon en het zeewater in Thailand jullie voldoende rust zullen geven om alle verhalen en belevenissen aan alle familie, vrienden en kennissen te kunnen overbrengen.
    Bij tante Truus is alles ook prima we waren er zaterdag 26 januari nog even, ze ziet er goed uit wordt wat magerder, maar is en blijft actief. Ze denkt er over op het moment dat Gerda naar Nieuw Zeeland vertrekt ook bij ons te komen wonen (hoe lang wordt een ?)
    Geniet van de laatste week, hou van elkaar geniet van elkaar en de liefde en we hopen jullie dan gebruind en wel spoedig te ontmoeten.
    Met de nodige kussen en knuffels van, Anneke en Ruud.

• 28 Januari 2013 - 20:07

Peter:

Hallo Dries en Anneke,
    Fantatisch dat jullie daarin Siem Reap zo genoten hebben dat maakt de inspanningen het waard.
    Geniet nog de laatste periode aan de Golf vann Thailand, we zijn nieuwsgierig naar jullie belevenissen.
    Let wel goed op je fotokaartjes!
    Goede reis naar huis en tot ziens
    Veel liefs uit Obdam
    Peter en Ada