zwervendoorazie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

04 Februari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo beste volgers van onze trip,
De laatste lootjes zijn ook de zwaarste lootjes geworden. waren we komende uit Siem Reap nog wel positief over het vervolg de klap kwam tijdens de rit naar Soi Dao.

Daar aangekomen was Anneke geheel aan het einde van haar kunnen. Naast de warmte gingen alle andere pijntjes ook opspelen zoals nekpijn, zadelpijn en als toetje pijn in haar schouders,armen en handen.natuurlijk speelde geestelijk vooral het bergen trauma een grote rol.

We besloten daarom voorlopig maar even op dat parkachtige resort te blijven en na te denken over hoe nu verder. Na twee dagen besloten we het er op te wagen een ritje naar de Soi Dao watervallen te doen als test. We belanden niet alleen in de Jungle maar ook tegen venijnige klimmetjes die An noopte van de fiets te gaan.

Op een klim 500mtr voor de watervallen stond ik haar op te wachten en draaide de fiets ain de juiste richting,toe er een spaak tussen de ketting en tandwielen ging. Geluk dat ik niet fietste. Ik kon hem zodoende snel verwijderen. De waterval lieten we daarom maar voor wat hij was.

De volgende dag besloten we om niet verder te fietsen maar transsport te tregelen direkt naar Lat Krabang om daar in een goed hotel de laatste dagen door te brengen. Op deze dag kreeg ik ook nog een gekneusde rib door nogal hard tegen een bovenbalk van een houten bank te stoten.
Dankzij de medewerking van Viengtravel en uiteraard ook de receptie van het resort voor het pickup transsport, waren we 29 jan. hier!

We hebben een paar rustige goedverzorgde dagen door gebracht met een echt schone badkamer en toilet. Dus we gaan 5 febr. van hier naar het vleigveld en met kl 876 naar Amsterdam.

Hopelijk spreken we elkaar weer in Holland. heel veel dank voor jullie geduld en volharding. Liefs en groeten van Anneke en Andre.

• 04 Februari 2013 - 11:51

Piet En Ritha Jorna:

Hallo André en Anneke,
    Jullie hebben het wel voor de kiezen gehad op deze reis! We hopen dat jullie toch nog kunnen terug kijken op een mooi fietsavontuur in Azië.
    We wensen jullie nog een mooie dag daar en een heel goede terugreis.

Groeten en tot ziens in Nederland!
    Piet en Ritha.

• 04 Februari 2013 - 11:55

Ben IJpma:

Hallo Andries en Anneke,

Grote bewondeirng voor jullie volhardingsvermogen, ondanks alle tegenslag aan het einde van jullie fietstoer. Verstandig besluit lijkt mij om de laatste dagen nog even bij te komen in een goed hotel. Hoop dat jullie daarvan hebben genoten. Ik wens jullie een goede reis terug en hoop t.z.t. jullie te ontmoeten om de verhalen nog eens in geuren kleuren te horen.

hartelijke groet van de Indische buurters,

Ben en Simone

• 04 Februari 2013 - 12:04

Loes:

Hoi An en An,

De volharding is geheel van jullie kant. Ondanks dat jullie aan het eind van je latijn zijn, toch nog even het onderste uit de kan willen en de watervallen willen zien. Helaas niet gelukt. Misschien een teken dat het nu wel genoeg was?
    Wat vervelend Anneke dat je zoveel last hebt van je spieren. Jammer dat jullie niet een goede masseur/masseuse zijn tegengekomen om al jullie spieren los te maken. In die landen zijn de mensen daar vaak heel erg goed in. En dan voel je je weer als herboren. In Indië noemden ze dat pietjieten. Zo spreek je het uit, maar of je het ook zo schrijft weet ik niet.
    Ik neem aan dat jullie daar hoger zitten dan hier. Dan is de lucht daar waarschijnlijk ook ijler. Dat kost ook extra inspanning. Daar is ons lichaam niet op ingesteld.
    Fijn dat er zoveel aardige mensen op jullie pad zijn gekomen om jullie wanneer nodig op weg te helpen. Ook nu weer naar een hotel om nog te genieten van een paar welverdiende rustige dagen om weer op krachten te komen voor de vliegreis naar huis. De laatste heuvel die jullie moeten nemen. En dan lekker thuis eerst een week helemaal bijkomen en acclimatiseren. Waarschijnlijk in een winterse sfeer, want er is voor eind deze week weer sneeuw en vorst voorspeld. Dus jullie ontlopen het niet. Maar misschien wel lekker na al die warmte.
    Geef nog even een berichtje als jullie weer veilig thuis zijn. En dan spreken we elkaar t.z.t. weer. Ben benieuwd naar alle foto's die jullie hebben gemaakt. Inclusief de vijf miljoen (?) tempels die jullie hebben gefotografeerd.
    Hartelijke groeten van Loes

• 04 Februari 2013 - 15:21

Anouk En Niels :

Heel veel respect voor wat jullie hebben gedaan!!
    Heb genoten van jullie verhalen elke keer!
    Hele goeie reis terug gewenst!

Groetjes Anouk en Niels

• 04 Februari 2013 - 16:08

Jos En Ria:

Lieve lui!

Dank voor jullie schitterende verslagen en horror verhalen! Het sterkt onze gedachten dat wij maar aan ons eigen zwembad in Hua Hin moeten blijven liggen met ´n campari ijs! Desalniettemin hulde voor jullie ongekende prestaties!!! We nemen er nog een! Proost op de geweldige afloop!!!!

• 04 Februari 2013 - 16:48

Sigrid:

Hoi Anneke en André,

Ik zie jullie woensdagavond als we lekker aan de boerenkool met worst gaan!
    Goede reis en tot dan!

X Sigrid

• 04 Februari 2013 - 20:57

Peter:

Hallo zwoegers,

Fijn dat er een spaak tussen de wielen werd gestoken, komt er eindelijk een halt aan dat gekluun, berg op berg af. Hoewel wij hebben dat niet echt zo ervaren indertijd in Thailand, daar leek alles wel nagenoeg vlak toen, behoudens daar heel ver achterin bij de grens van Birma. Waar die wel heel mooie thee dame stond.
    Nu kunnen de spieren weer verslappen, rug, kuiten,en dijen ingewreven en bij komen van al dat getrappel.

Was er niet een of andere Thaise die wat pep had voor jullie hadden onderweg, mij werd het wel een keer aan geboden in de buurt van Po! Maar dat hoefde niet ik ben al stoned genoeg van mijn eigen.
    Nu wij zien jullie weer op de verjaardagen van Ada of Peter, en mogelijk weet hij wel meer te vertellen. Wij zien je foto's graag tegemoet. Vooral die van die prachtige vruchten etende duiven en andere vogels.

Groeten van de Zaanse Truus en Peter

• 04 Februari 2013 - 21:57

Michiel:

Moedig en goed besluit, rust maar goed uit en dan gaan wij snel samen een eenvoudige doch voedzame maaltijd nuttigen. Groeten Michiel en Karin.