zwerven door azie. - Reisverslag uit Champasak, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwerven door azie. - Reisverslag uit Champasak, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwerven door azie.

Door: Andre en Anneke

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

22 November 2012 | Laos, Champasak

Hallo allemaal,

Eindelijk een bericht uit het verre en hete azie! Na een goede vlucht via Bangkok naar Ubon Ratchatanie en een paar rustige dagen daar.met een ander hollands paar,ook fietsers maar echte bikkels, zijn we via Phibun Mangsahan naar Laos, Pakse gereden.
Vandaar hebben we een moordende etappe gehad naar het Bolavenplateau, Tad Fane.
Na twee dagen in de koelte en oerwoud omgeving weer geheel tot rust gekomen,een rondje over het plateau gemaakt tot aan een prachtig jungle resort in Tadxe Phassouan.Dit stukje jungle maakte nog steeds een geweldige indruk op ons. We sliepen in een "bungalow", waar legers mieren doorheen trokken,met de douche en toilet buiten , ongeveer 25mtr van de waterval! Het plateau ademt de geur van koffie uit en de bevolking,alhoewel arm, is heel vriendelijk en nieuwsgierig.
We zijn gisteren aangekomen in Champasak.Na een tocht van 06.30uur tot 12.30. De eerste 13km klimmen en daarna tot 30 km,dalend.De laatste 25km was heuvelachtig en zwaar. Natuurlijk werd de temperatuur steeds hoger en waren we blij zo vroeg te zijn begonnen. Aan de Mekong aangekomen kreeg Anneke de hongerklap.Alles in de kano en over naar het dorp,alleen nog even de fiets met bepakking tegen de heuvel van mul zand opdrukken! We zitten nu in een leuk guesthouse.Vandaag een prachtige trip naar de Angkor tempel de Wat Phoe. Weer een geweldige belevenis! We blijven hier nog 2 nachten en gaan dan weer aan de andere zijde van de Mekong verder.

Aangezien we op het Bolavenplateau, bij de Laven geen internet verbindingen konden vinden hebben wij jullie niet kunnen berichten van onze trip. In dit gebied zijn die mogelijkheden er wel,dus beloven wij jullie regelmatiger op de hoogte te houden.

Veel liefs en groeten van Anneke en Andre.

;

• 22 November 2012 - 11:41

Michiel:

Karin neemt altijd eten mee voor de honger als wij ergens naar toe gaan, zelfs naar een meubelboulevard, waar meestal eten genoeg is. Ik eet het altijd op, misschien ben daarom wel te zwaar :-)

Groet,
    Karin en Michiel

• 22 November 2012 - 14:03

Laura:

Dag lieve pap en mam! Jasper had jullie mailtje van laatst naar ons (toen jullie niet op deze site konden komen) al even voor iedereen hier op de site gezet omdat mensen ongerust werden.haha. Wat goed om verder van jullie te horen!! Daar in die jungle ljkt me wel geweldig zeg!!
    Geniet maar lekker en mam goed eten!! Dikke kus!

• 22 November 2012 - 15:02

Joop Van Leeuwen:

Hoi Zwervers,

Leuk om al weer zo snel bericht te krijgen en ik moet zeggen 'ik vind het knap van jullie om zo'n tocht te maken'.
    Als ik mee zou moeten fietsen zorgde ik wel dat ik iedere 100 meter een lekke band zou hebben en daarna een taxi nemen.
    Veel pleizer samen en tot horens.

groetjes,
    joop

• 22 November 2012 - 22:16

Harrie En Annemarie:

Wat een tocht en wat stoer dat jullie dit weer doen! Hopelijk kunnen jullie nu alle foto's overnieuw maken en ervoor zorgen dat wij ze ook te zien krijgen :-)
    Veel plezier en goede reis! Rust regelmatig lekker uit zodat jullie de tocht kunnen afmaken!
    Groetjes van Harrie en Annemarie

• 24 November 2012 - 16:24

Inekekees:

via via kwamen wij op jullie spoor.
    jullie doen waarover wij slechts dromen.
    stuur een foto van ankorwat svp.
    succes
    inekekees

• 24 November 2012 - 19:46

Flip & Elly:

Hoi An & Dries
    Fijn weer wat van jullie te horen en dat het goed gaat. En het zal wel weer even wennen zijn, hoe is het met de zadelpijn An???? We gaan weer de reis volgen en maak mooie foto's van Angkor tempels en wees er zuinig op. ha ha. Laatste nieuws Nicolle heeft een baan tot Mei Yessss. Goede reis veel plezier.

• 03 Januari 2013 - 14:15

Jos En Ria:

Hoi familie!!

Volgens ons lopen we niet in de pas en beginnen we opnieuw met jullie reisverslagen!!
    Knap hoor! Zo´n trip is niet, niets!! Fijn dat tot nu toe alles naar wens verloopt!
    Wees voorzichtig en geniet!!!

Jos en Ria.