zwerven door azie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwerven door azie - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwerven door azie

Door: Andre de Vries.

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

13 Januari 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo Allemaal,

Het heeft even geduurd voordat we hier weer gebruik konden maken van de pc.We hebben drie dagen stroom storing gehad. Geen excusses maar dat u het maar weet!

Ons laatste bericht was nog uit Battambang,weet u wel met die lekke banden.Nadat het probleem was opgelost hebben we twee dagen mooie tochten gemaakt langs de oevers van de zijrivieren van de Skange. Uiteraard allemaal rode wegen vol kuilen en steenslag.Maar we hadden het voor geen goud willen missen! alles met bomen omzoomd,veel palmen ook cocos, met daartussen de hoog op de palen staande huizen bevolkt door families met grote horden kinderen. Vele nog met waterpomp of een pijp in de rivier met een dieselpomp.

Overal werden we als helden toegejuicht vooral door de kinderendie alsof ze ons hoorden aankomen voor we de plek bereikten al"hello, hello"begonnen te schreeuwen. Het fietsen was al vermoeiend maar dat terug schreeuwn en zwaaien. Door de doorkijkjes zagen we vaak ook leuke tafreeltjes aan de andere zijde van de rivier en werden zo de badende of de was doende vrouwen ,betrapt!Je kon wel blijven en wilde dat ook wel,fotograferen.

Maar ja, het werd zondag. Niets vermoedend en helemaal clean stapten we naar de ontbijttafel.Een pers.lid van het hotel kwam naar onze tafel met de mededeling dat we een lekke band hadden! Ja hoor! Maar deze maal de voorband. Toch maar even geplakt dus. Bleek ook het ventiel te lekken.Bij de shop een nieuw gehaald en het leed was geleden.

S'maandags zijn we smorgens om 7.15uur met de boot via de rivier en het Ton le Sapmeer naar Siem Reap gevaren. Over de rivier was het bijna net zo leuk als op de fiets, maar na 6uur nog 2uur over dat grote meer...!

We waren blij dat we weer op de kade stonden en ook al moest ik alle bagage en fietsen zelf tegen de steile trappen op naar boven sleuren omdat er geen personeel was,het kon de pret niet meer drukken! We reden op ons gemak de 13km naar ons guesthuis en werden daar als familie ontvangen. Natuurlijk moesten wij hen de verhalen over de banden vertellen. Maar direkt na een heerlijke maaltijd verdwenen we echt onder de fan, en sliepen 12uur door.

De eerste dagen hebben we hier wat rondgefietst om ons weer te oriënteren maar woensdag begon het werkelijk doel van de reis, Angkor Wat.Minitieus hebben we die dag vele tempels bekeken en gefotografeerd. Maar door de intense drukte bij aankomst hebben we eerst een tourtje over de muur van Angkor Thom door de bossen gemaakt."De vogels zongen er zo schoon!'De drukte was een van de aspecten welke er in vier jaar veranderd was. Maar genieten deden we geweldig, Zonder het te merken hadden we die dag maar even 53km getrapt!

Donderdag nog even een nabrander van 35km met een leuke tocht langs de dorpen aan de west Barrey. Aan het einde van de dag het bezoek aan Paleis en tempel Angkor Wat. Dit vooral om de mooie zon op dat tijdstip en minder drukte. Gisteren tot slot met de tuktuk naar de Wat Bantey Srey, een tempel uit de vroegste periode van het grote Khmer keizerrijk, eind van de 9de eeuw. Met heel sterke hindoe invloed. 37km van de stad Angkor gelegen. Terug in het Angkor gebied nog enige geweldige bouwwerken bekeken en op de plaat vastgelegd. Onze plaat was inmiddels wel vol dus niet meer gewacht op de zonsondergang maar lekker aan een biertje in het guesthouse.

Zoals jullie wel door zullen hebben genieten we geweldig en zullen we dat ookde komende dagen hier wel blijven doen.We hebben nog een paar leuke dingen op de korrel. Het weer is ook geweldig mooi maar tussen 12.00 en 14.00uur kan je het best maar uit de zon plat gaanen dat doen we als het kan zeker.Het plan is dat we volgende week dinsdag weer terug gaan naar Thailand.

Wij willen nog even de felicitaties doen aan Wil van Spankeren die 15jan. haar verjaardag viert. "nog vele gezonde jaren Wil !"

En dan ook maar direkt onze Tineke de Boer'van Harte gefeliciteerd met je verjaardag de 21jan".Nog vele gezonde en reisvolle jaren met Ronald samen.

Allemaal bedankt voor de leuke reakties op het vorige bericht,sorry dat we er niet of niet direkt op reageren,we genieten er echt wel van!

Veel liefs en groeten van Anneke en Andre,Het licht is hier weer gaan branden!

• 13 Januari 2013 - 15:02

Ronald Van Deurse:

hallo Fietsfanaatjes. wat een tocht maken jullie weer. wil toch niet ruilen. gaan in februari weer de sneeuw opzoeken en dat vind ik leuker dan in de hitte me uit de naad fietsen. al die lekke banden is ook een ellende. op een gegeven moment wil je die fiets toch in de Mekong smijten. knap dat jullie het toch volhouden. geen ellende met insecten of ander ongedierte gehad? hopelijk blijft alles verder heel en gaat het genieten gewoon door. groetjes.... Ronald en Tineke

• 13 Januari 2013 - 15:56

Loes:

Hallo Anneke en André,
    Ik heb zo'n bewondering voor jullie. Al die kilometers die jullie vreten. Met name van jou Anneke, vind ik het bewonderenswaardig. Heb je nog erg veel last gehad van je rug? (en zadelpijn?)
    Het grootste deel van jullie vakantie zit er al weer op. Nog ongeveer twee weken? Ik hoop dat deze verlopen zonder lekke banden. Dat zou een mooie afsluiting zijn.
    Ik vind het hier bij ons koud de laatste dagen. Dus ik ben best een beetje jaloers op jullie. Een beetje maar hoor. :-)
    Gisteren wilde ik boodschappen doen, had ik een lege accu. Is weer eens wat anders dan een lekke band. Toch? Maar goed, het was wel balen. Ik had het portier kennelijk niet helemaal goed dicht gedaan. Twee millimeter maar en daardoor had de binnenverlichting de accu leeg getrokken. Maar de ANWB was er binnen het uur. Wat zijn die mensen altijd aardig. Nog even oliepeil nakijken en koelvloeistof. Gewoon, ik ben er nu toch. Ondanks de lege accu was mijn dag weer goed. Een vriendelijk woord doet zoveel.
    Nou jongens, geniet maar extra van deze laatste weken. Je zult er toch weer een tijdje op moeten teren. Gek hè. Drie maanden lijkt zo lang aan het begin, maar ineens is het zomaar om.
    Hartelijke groeten van Loes

• 13 Januari 2013 - 17:09

Theo En Diana:

Hallo andré en Anneke,
    We volgen jullie vol bewondering op de voet. ( dus geen last van lekke banden).
    Bijpraten bewaren we voor later. Geniet nog even, het is zo weer voorbij.
    Groeten Theo en Diana

• 13 Januari 2013 - 17:16

Truusen Peter:

hoi, bikkels

Jullie blijven erg dapper, gewoon doorgaan, ondanks de lekke banden (al weer) ja alweer! Maar ondertussen genieten en dan ben je het weer vergeten.
    Eindelijk hebben we wat winterweer hier, het VRIEST! niet te geloven, De toverhazelaar schijnt al in de bloei te staan hier en daar en nu vriest het, da's niet goed dan.
    Anneke jij houdt het ook nog steeds vol, knap hoor.
    Nou luitjes, nog veel fietsplezier, zonder lekke banden en ik zou zo zeggen "gaan met die banaan".
    Veel liefs uit het koude westen van Truus en Peter. xx

• 13 Januari 2013 - 20:31

Flip En Elly:

Hoi An en Dries

Wat een verhalen weer en en van alles meegemaakt, en de lekke band ontbrak ook niet,hoort erbij.
    En wat hebben jullie veel gezien, ook in Angkor Wat, de foto`s laten genoeg zien dus bij thuiskomst dubbel genieten. Maar zover is het niet nog een paar weekjes vakantie en de laatste km.fietsen.
    Heel veel plezier en tot de volgende mail.
    Groetjes uit het koude Almere.

liefs Flip en Elly

• 14 Januari 2013 - 15:37

Peter:

Hallo Anneke en Dries,

Het gaat als een speer met jullie. Je krijgt net een bericht op deze site dat je geen levende of dode reptielen mag meenemen van de Douane. Dus die slangen die je nu als binnen, - en buitenband gebruikt, moeten er af als jullie naar huis komen. Je hebt toch weinig meer aan die vellen, het mooie is er namelijk wel vanaf zo te lezen.
    Hier schaatsen de papegaaien ondertussen al op het ijs. En hoe zien die er bij jullie er uit? Plak er eens wat foto's op! Jammer dat ik jullie geen foto kan sturen, kun jullie het met eigen ogen zien. Het is nog serieus ook hoor. Ik stuur het wel naar je broer, en naar jullie per email-bericht. Jammer dat jij Dries het bier interessanter vond dan de zonsondergang, die zijn hier ook fantastisch mooi nu met die laag staande zon. En wij hadden die foto toch graag gezien, nu met Kokospalmen ipv Zaandamse gevels.
    Die km's zijn wat te veel voor onze luie konten, met eenmaal 50 in de drie weken houdt het wel op.En meestal is het een stuk minder.

Nu tot horens maar weer en vooral het gaat jullie goed en voorspoedig af, groeten van Truus en Peter
    (Zaandam stond al in de tekst)

• 14 Januari 2013 - 16:34

Jos En Ria:

Hi An en Dries!

Nog ff en jullie vallen weer op de klep! Hier ligt er sneeuw en vriest het. Dus geniet nog even van jullie avonturen! En bij terugkomst zou ik maar een dikke winterjas over het gebruinde lijf aantrekken! En tijdens de vlucht huiswaarts niet op de usb stick met alle foto´s gaan zitten! Hoewel! Dan kunnen jullie wederom zo´n fantastische trip plannen! Jammer dat jullie Hua Hin niet aandoen maar lekker eten met ´n Chang of Leo biertje kan je overal krijgen! Wees voorzichtig en geniet!

Jos en Ria

• 15 Januari 2013 - 10:21

Ritha Jorna:

Hallo André en Anneke,

Als ik jullie verhalen lees over Battambang en Angkor Wat, dan komen bij mij meteen de herinneringen aan onze fietstochten daar in november/december 2011 weer boven. En speciaal die fietstocht over de muren van Angkor Thom, die we op jullie aanraden gemaakt hebben.
    We wensen jullie nog een paar heel mooie fietsweken zonder lekke banden, die hebben jullie voorlopig genoeg gehad.

Groeten, Piet en Ritha.

• 16 Januari 2013 - 11:36

Wil En Cees:

hoi Andre en Anneke
    bedankt voor jullie felicitatie weer een jaartje ouder.
    Fijn dat jullie nog zo genieten profiteer er nog maar even van
    Hier is het een prachtige witte wereld en dat heeft ook wel weer iiets.
    Nog even da zit jullie reis er weer op en dan zien we elkaar weer.
    Verder nog een fijne vakantie en tot ziens.
    groetjes Cees en Wil

• 21 Januari 2013 - 15:13

Mary & George:

Hoi Wereldreizigers; dwalend door Azië.
    Hoe gaat het met jullie?
    Fijn en spannend de positieve berichten van jullie te horen.
    De dagen gaan tellen; dat jullie aan de terugreis gaan beginnen, dus geniet er nog met volle teugen er van zolang het nog kan. Daar hebben jullie volop warmte. Hier is het erg koud met veel sneeuw en je zult het van anderen hebben gehoord en of gelezen.
    Hopelijk zijn jullie eindelijk gevrijwaard van lekke banden.
    Groetjes en neem het nog van nu het nog kan.
    Groetjes van de Zebeda'tjes