zwervendoorazie - Reisverslag uit Champasak, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Champasak, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Door: Andre de Vries

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

28 November 2012 | Laos, Champasak

Hallo beste volgers van onze tour,

We vonden in Champasak een heel prettig en schoon onderkomen tegen een vrienden prijsje van 40.000kippen per dag. Ja hoor!!Daar zijn de kippen weer,we vechten er nu dagelijks mee!Let wel 10.000kip is een euro. Dus besloten we om daar maar een paar dagen relaxed te verblijven.Heerlijk op de fiets naar de bezienswaardigheid van deze plaats gereden.De Wat Phu is een overblijfsel uit de tijd van het grote Khmerrijk vanaf de 9de eeuw. Het ligt prachtig tegen een bergwand.Tot aan het derde plateau geklommen en uitgebreid alles vastgelegd.

De andere dagen heerlijk op avontuur in de omgeving gegaan,waarbij naast het sobere agrarische leven we ook nog een monument uit de zelfde periode van de Wat Phu ergens in een desolaat gebied aantroffen.

Uiteindelijk moesten we toch weer verder en vertrokken we na 4 nachten in de richting van King Fisher lodge.We maakten daar een overnachting in de omgeving. We hadden een piepklein huisje waar we ons nauwelijks langs de bagage in bed konden wringen.We waren ook nog even vergeten de badkamer te bekijken tot we onze tanden moesten poetsen en we ontdakten dat er geen wastafel hing en als je de kraan opendeed het water horizontaal naar 4 kanten spoot! Mede de desolate omgeving, zou je er niet dood gevonden willen worden.Maar Ja! We waren alweer wat gewend!

Vandaar gingen we via de weg "13" dalend langs een wat eentonig gebied met weinig winkeltjes en bijna geen schaduw naar de volgende bestemming. Khong Island.Dus weer even in het bootje de Mekong over. De oever was zo glad dat tijdens het laden van de fietsen ik bijna onder de boot gleed,de fiets hield me tegen. Verder liep alles naar wens en stapten we, maandag 26nov, vanaf de andere oever direkt ons Guesthouse binnen.
We hebben nu wel een wastafel al moet de kraan nog even vastgezet wrden want die draaide bij gebruik alle richtingen in behalve.....!

Vandaag en gisteren in twee etappen het hele eiland rond gefietst,70km.
We vonden het heerlijk! Zo rustig,we zijn tijdens die rit precies 2 toeristen tegen gekomen op een huur fiets. Hoe bedoel je een druk toeristen eiland? Morgen gaan we naar Don Khone en we hebben besloten dan weer hier terug te komen want dit weekend is er een festival waar de bekende mekongbootraces zullen plaatsvinden.

De km teller staat op 600 en we zijn echt op ons gemak,genieten volop!
Het weer is trouwens prachtig,nog geen spatje regen gehad,wel heet!

Veel liefs en groeten van Anneke en Andre.

• 28 November 2012 - 12:17

Loes:

Hoi Anneke en André,

Het was van de week 'waterkoud'. Al een echt wintergevoel. En toen moest ik aan jullie denken. Als we de winter nu gewoon over konden slaan... Dat lijkt me heerlijk. Of ik had met jullie mee moeten gaan. Ach, ik ben toch een huismus. Dus alleen als ik boodschappen moet doen heb ik er last van.

600 km in drie weken tijd...
    En wat bedoelen ze met een druk toeristeneiland? Vier toeristen tegelijk op één eiland! :-)
    Dat is voor hen waarschijnlijk veel. Maar je moet natuurlijk ook niet teveel toeristen tegenkomen. Dan had je ook in Europa kunnen blijven.

Veel plezier op het festival komend weekend. Je zult daar vast mooie plaatjes van kunnen schieten. En wellicht dat daar veel toeristen op af zullen komen.

Hartelijke groeten van Loes

• 28 November 2012 - 13:24

Truus En Peter:

Hallo, bikkels,

Jullie houden het nog goed vol. Wat een kippig land is het daar, worden jullie ook als kippen meegeteld?
    Zonder gekheid, ik vind jullie echt een stelletje harde bikkels hoor, echt knap.
    Je ziet veel en dat is een mooie afleiding, soms misschien wat saai maar daarna is komt er wel weer iets interessants.
    We zijn al benieuwd naar de foto's of film van jullie maar het duurt nog wel even voor julie terug zijn.
    Het is hier vandaag mooi weer, zonnetje schijnt, en het is tussen de vijf en negen graden, weinig of geen wind, dus lekker voor de tijd van het jaar. Nu scheelt het wel dat wij in het oosten v.h.land wonen.
    An, jij houdt het ook nog goed vol met fietsen ondanks de hitte , je bent een kei!!
    Nou, luitjes,ik wens jullie nog een hele goede reis, doe voorzichtig want je moet weer heelhuids thuiskomen.
    Heel veel liefs en groetjes van ons, take care, kus, van Truus en Peter,

• 28 November 2012 - 14:10

Laura En Andor:

Dag lieve pap en mam!!

Dat klinkt allemaal weer geweldig en wat heerlijk dat er zo weinig toeristen zijn!!
    En is het eten nog lekker??!
    Hoe kan je nou niet naar de badkamer gekeken hebben mam! Vorige jaren lette je daar zo goed op!
    Hier gaat alles goed, ik moet zeggen dat we niet mogen klagen over het weer, ik vind er tot nu toe veel dagen met zon tussen zitten en hoe koud het dan ook is maakt mij niet uit, als die zon maar schijnt!

Geniet nog maar lekker en tot mails!

Xxx laura,andor en een lik van kiki.

• 28 November 2012 - 16:04

Piet En Loes Ross:

Hallo Anneke en André
    Wat geniet ik van jullie reisverslag, en jullie maken wel wat mee, maar dat is het avontuur hé geweldig.
    Hoop dat de reis van jullie zo blijft doorgaan, alleen wel een goede wastafel há há.
    Geniet er van , en ik kijk uit naar het volgende verslag, heel veel groetjes van ons Piet en Loes

• 28 November 2012 - 20:13

Didi En Theo:

Geniet maar heerlijk daar, Hier wordt het kouder en wij vertrekken zaterdag naar de zon. Nog veel fiets plezier. groetjes van ons Theo en Didi

• 28 November 2012 - 21:03

Peter & Ada:

Hallo Dries en Ann, goed te horen dat jullie genieten van de reis compleet met de gebruikelijke ongemakken.
    We zijn benieuwd of Ann haar zadelpijn nu eindelijk heeft overwonnen.
    Zijn die huisjes wel zo klein of zijn wij westerlingen er te groot voor?
    Ik ben nog steeds nog aan het herstellen van de val van de trap en zou op dit moment niet eens naar de supermarkt kunnen fietsen.Ada heeft 13 dec. een afspraak voor een meniscus operatie dus door ons worden voorlopig zelfs geen viaducten beklomen.
    Morgen(donderdag 29 Nov.) ben ik te gast bij de televisie van RTVNH in het programma "het Nieuwe Diep' en mag mijn verhaal doen over mijn Hembrugmuseum,geweldig niet!
    Blijf genieten en verhalen schrijven.
    Dikke knuffel uit Obdam,
    Peter & Ada

• 29 November 2012 - 21:51

Jeanny Hengelbrock:

Hoi a&a, de kippen vind ik het leukste! Hahaha.
    Tante bertha was vergeten jullie te bellen voor vertrek. Ik moest jullie nog een fijne vakantie wensen. Wij gaan morgen met zijn twee naar Londen! Zijn we alletwee nog nooit geweest. Jullie nog een mooie tijd en we genieten van jullie verhalen.
    Groetjes van ons allemaal. Xxx

• 30 November 2012 - 12:59

Anneke En Ruud Vanuit Tilburg:

Lieve Anneke en Dries,
    Wij genieten van jullie verslagen en kijken iedere keer uit naar het volgende bericht.
    Dat je toch weer in kippen moest handelen geeft een beeld van je afkomst Dries.
    Goed te lezen dat het voor Anneke ook goed is uit te houden, behalve die ene keer de lange berg op.
    We wensen jullie dan ook veel plezier voor de komende maanden.
    Hier is alles goed, Ruud heeft 1 pols laten opereren en dat gaat na 10 dage al voortreffelijk.
    We zijn woensdag (vandaag is het vrijdag) met mijn moeder Tante Truus, haar verjaardagskado gaan inwisselen en hebben genoten van de musical Soldaat van Oranje. Oma heeft genoten en was ons zeer dankbaar.
    Genieten jullie en hou van elkaar, dan doen wij dat ook.
    Met een kus en knuffel van Anneke en Ruud.

• 01 December 2012 - 16:22

Jos En Ria:

Hallo globetrotters,

Dank voor jullie belevenissen! Geniet van alles wat op jullie weg komt! En zeker van het klimaat! Hier is het regen, wind en grijs!Het stimuleert wel de idee om eveneens onze biezen te pakken! En als onze Thai´se familie klaagt dat de regentijd nog niet voorbij is, denk ik: Ja dat is vervelend, echter het blijft wel rond de 30* terwijl we hier voorbereidingen treffen om de vorst en gladheid te lijf te gaan! Ergo: de Kip en de Thai Bath geeft meer vreugd dan de Euro! Al was het maar voor je gasrekening!
    Lieve familie, kijk uit, wees voorzichtig en pluk de dag!! Lieve groetjes Ria en Jos!

• 03 December 2012 - 12:56

Loes:

Hoi Anneke en André,

Hoe was het festival afgelopen weekend? Zijn jullie daar nog naar toe geweest? Ik ben daar heel benieuwd naar. Ik neem aan dat we daar binnenkort weer uitgebreid verslag van krijgen.
    Ik hoop dat het verder goed met jullie gaat. Jullie eerste maand zit er al weer op. Wat gaat dat snel zeg.
    Vanochtend is de eerste sneeuw in Uithoorn gevallen. Nog niet genoeg voor sneeuwballen of een sneeuwpop hoor. :-)
    Groetjes, Loes

• 04 December 2012 - 17:18

Elly En Flip:

Hoi An en Dries
    Wat leuk om jullie weer te volgen en de verhalen erbij, denk dat er weer genoeg foto`s bij komen maar dat is van later zorg. Kijk wel uit dat er geen kippen meegaan hier is het geen betaal middel ha ha En hoe was het festival. Het weer is bij jullie beter dan hier koud en regen en af en toe natte sneeuw maar het is ook december, dus geniet maar en doe voorzichtig. Wij blijven op de hoogte van de reis.groetjes en liefs Flip en Elly

• 10 December 2012 - 12:04

Mary & George:

Hoi Anneke & Dries.
    Onze gedachten zijn bij jullie in het verre Azië.
    Alles goed met jullie en genieten jullie nog steeds.
    Sinterklaas gevierd met de kleinkinderen bij Joey. Het was heel gezellig.
    Vooral toen de Sint binnen kwam brak er paniek; vooral bij de allerkleinsten. Hebben jullie wat met Sinterklaas gedaan? Een klein surprise bij voorbeeld?
    Het is hier aardig koud geweest en de eerste sneeuwvlokken zijn al gevallen. Stuur wat zonnestralen naar ons toe, want het is somber, koud en nat hier.
    De kerstboom is al gehaald en wij maken ons op voor de feestdagen.
    Wij genieten zo van jullie berichten en wensen jullie fijne zwerftochten toe en horen nog van jullie. Dikke kus en heel veel liefs van de,
    Zebeda’tjes.
    p.s. groetjes van Judith & Joey en compagnie.

• 10 December 2012 - 22:44

Harrie En Annemarie:

Alweer 600km! knap hoor! wat een geweldige verhalen!
    Wij komen woensdag jullie kant op. Dan kunnen we zwaaien als we over vliegen.
    Hartelijke groet, nu nog uit koud Nederland,
    Annemarie en Harrie

• 03 Januari 2013 - 14:28

Jos En Ria:

We genieten van jullie verslagen! 600 km op de teller!!! Voor ons zou dat betekenen: met drie zeemleren rennersbroeken over elkaar van start!!! Prachtig!!