zwervendoorazie - Reisverslag uit Pakxong, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Pakxong, Laos van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Door: Andre de Vries

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

14 December 2012 | Laos, Pakxong

Hallo beste volgers,

Het is al weer enige tijd geleden dat we jullie iets konden melden daarvoor onze excusses! We hebben intussen wel enige kilomers afgelegd langs de route van "de smaragden driehoek".Gestart in Chong Mek,via Buntarik,Phuchongnayo NationalPark,Nam Yuen,Khun Han,Chong Chom naar Prasat, even meer dan 450km. Het hele gebied is een groen gebied. Vooral bezet met rubberplantages,cassave, rijstvelden en suikerrietplantages. Het geheel gelardeerd met watervallen in oorspronkelijke bossen tegen de bergen nan het grensgebied met cambodja.

We hebben weer van allerlei onderkomens gehad zelf van net aan tot net niet!Maar opvallend in dat geheel is wel dat de mensen altijd heel vriendelijk zijn en staads hun uiteste best doen het naar het zin te maken. Eenmaal hebben we zelfs de lakenzakken maar gebruikt. Eigenlijk dachten we:, Hier zou ik mijn varkens nog niet in willen stoppen! Maar we kregen naast een lage prijs ook een dinner van ze aangeboden,wat echt heerlijk smaakte!

Wij verblijven nu in een mooi logement,genaamd; Leelawadee resort'met de luxe van een zwembad in een leuke tuin. We blijven hier tot maandag,lekker luieren!

Nog een berichtje aan Ada,
Hopelijk heb je de operatie aan je knie goed doorstaan. We wensen je een spoedig en goed herstel!

Door een verandering van hotmail kan ik niet gebruik maken van mijn hotmail account! Diegene die ons daarop mededelingen hebben gedaan verzoek ik vriendelijk doch dringend deze langs de reakties van deze account alsnog van zich te laten horen.

Jasper wil jij zo vriendelijk zijn om uit te zoeken hoe ik daar nu wel weer op kom?Kan ook via een smsje.
Hoe is het verlopen met jullie badkamer renovatie?

Veel liefs en groeten van Anneke en Andre.

• 14 December 2012 - 12:07

Sigrid:

Hoi Anneke en André,

Wat leuk om weer wat van jullie te horen! De badkamerrenovatie hebben we nog even uitgesteld. Ik heb de laatste weken enorm in onzekerheid gezeten over mijn baan. Het zag er slecht uit maar afgelopen woensdag toch gehoord dat mijn contract met 6 maanden verlengd wordt! Pfff. Nu kunnen we met een gerust hart gaan genieten van de feestdagen.
    Bij jullie thuis gaat het ook goed, alhoewel de kamerplanten het wat koud hebben :-)

Veel liefs Sigrid, ook namens Jasper!

• 14 December 2012 - 13:20

Jos En Ria Suykerbuijk:

Hoi An en Dries,

We zijn blij te horen dat het goed met jullie gaat! ´n Boktor meer of minder doet er niet toe, als je maar veilig op de plaats van bestemming geraakt! Het is wel spannend, elke keer maar weer zien waar je belandt! Hebben jullie een hangmat bij je? Palmbomen zijn er genoeg om ze te bevestigen en in de openlucht je ogen te sluiten! Hier is er de gebruikelijk drukte ter voorbereiding van kerst en kijken we uit wanneer wij vertrekken! Dat zal echter niet eerder zijn dan dat jullie terug zijn! Kunnen we van jullie reisverhalen ons weer eens flink oppeppen!Doe voorzichtig en lieve groeten van ons!!!

• 14 December 2012 - 14:25

Joop Van Leeuwen:

An, Lukt het fietsen nog steeds of zit je al bij Dries achterop. Lekker warm zeker en wij maar kou lijden in ons landje. Al was onzevakantie op tenerife ook wel lekker.
    Blijf gezond en drink een biertje meer oor de warmte!

• 14 December 2012 - 16:36

Carla En Ludi:

Hallo Anneke en Dries,
    Het is weer genieten en aventure voor jullie en wij zijn blij om te horen dat alles naar wens gaat. Hoop dat jullie veel foto's maken die wij dan zien als jullie weer thuis zijn. Anneke, heb je meer of minder last van het fietsen vergeleken bij andere jaren? Jullie zullen nu wel aan de hitte gewent geraakt zijn en s'morgens heel vroeg op het pad zal wel de routine zijn. Drink genoeg en gebruiken jullie zout tabletten? Hoop dat jullie iets leuks vinden met de Kerst, want laatste keer was dat heel special.

Onze vakantie is besloten, het wordt net als vorige jaar 8-9 weken California we vertrekken in Feb.
    Groetjes maar weer.

Love from Carla en Ludi

• 14 December 2012 - 18:09

Ronald:

Hallo kilometervretertjes
    Wat maken jullie nou toch weer allemaal mee. Terwijl je hier gezellig in de regen, sneeuw, en kruidvatattributen kerst kunt vieren. Het is toch niet zo dat je eerst 3 varkens moet verplaatsen voor je kunt gaan liggen?
    Voor ons is het nog een weekje werken en dan naar obamacountry om wat cultuur te introduceren by de yanks. We nemen wel voldoende kaas en drop mee om iedereen tevreden te houden. Ook de chocoladeletters zullen wel in de smaak vallen.
    Niet te intiem worden met tijgers en slangen, vooral op tijd weten te stoppen met je uitsloven. Hele fijne kerst en doe maar rustig aan met het vuurwerk.
    Groetjes, Ronald en tineke.

• 15 December 2012 - 15:34

Loes:

Hallo Anneke en André,
    Ik geniet van jullie reisverslag en ik bewonder jullie sportiviteit en ondernemingslust. Zo kom je nog eens ergens en zie je nog eens wat.
    Ik heb zojuist al mijn kerstwensen op de post gedaan. Ook een deel per email verzonden.
    Jullie wil ik via dit medium fijne kerstdagen wensen. Ik ben benieuwd of en in hoeverre er daar wat aan het kerstfeest wordt gedaan. En verder wens ik jullie natuurlijk een prettige jaarwisseling en geluk en gezondheid voor 2013. En ook alle mensen die dit meelezen natuurlijk de beste wensen. Voor Sigrid ben ik blij dat je een nieuw contract hebt voor 6 maanden. Dit is een felicitatie waard.
    Hartelijke groeten, Loes

• 17 December 2012 - 13:29

Mary & George:

Fijn weer wat van jullie te vernemen Elke keer is het weer een verrassing; wat jullie weer hebben meegemaakt en dat het met jullie heel goed gaat.
    Wij wensen jullie hierbij; fijne feestdagen en een goed jaar wisseling.
    Het zal wel een bijzonder Kerst en jaar wisseling voor jullie zijn.
    Groetjes en liefs van ons.
    Mary & George.

• 18 December 2012 - 10:38

Laura:

Dag lieve pap en mam!

Goed om van jullie te horen!
    Ik weet niet of jasper jullie al heeft gesmst over hotmail maar ik denk Dat je tegenwoordig www.live.com moet in tikken ipv hotmail.com

Wij wensen jullie alvast een heerlijk zonnig kerstfeest!!

Dikke kus van ons!

• 18 December 2012 - 15:34

Didi En Theo:

Hoi Dries en Anneke
    Zo te lezen genieten jullie weer heerlijk. Blijf nog even genieten. Wij doen het ook in het heerlijke en warme Chiang Mai. Fijne kerstdagen en een goed en voorspoedig 2013.
    Groeten Theo en Didi

• 23 December 2012 - 15:11

Marga En Luc Brockhoff:

Hallo Clobetrotters,
    We volgen jullie met interesse.
    Anneke, de twee concerten van ons koor waren top.
    Helaas wat weinig bezoekers in het Noorddamcentrum.
    Maar ja, het aanbod is ook te groot.
    Wij wensen jullie gezellige kersdagen en voor 2013 alle goeds, maar vooeal een blakende gezondheid.
    En dat alles op de fiets.
    Liefs van
    Marga en Luc.