zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

22 December 2012 | Thailand, Ta Phraya

Hallo beste volgers,

Wij zijn vandaag na een zeer snelle rit vanmorgen rond 09.30uur in Ta Phraya aangeland. Om 06.30uur vertrokken voor de 46km. Koel weer.Nu is het weer knal heet!

Het is een heel levendig stadje en ons onderkomen is bijna een kamer van de bijlmerbajes die net door een klant na 20jaar verlaten is en nog niet is uitgemest! Maar ja... voor een nacht! We hebben geen keus, er is niet anders.

We proberen zoveel mogelijk rond de 50 km per dag te fietsen. Soms wordt het meer en soms wat minder.
Ik ben nu wat beter in vorm dan in het begin. De eerste weken was het helemaal niets met mij en heb ik wel langs de kant van de weg gelegen om bij te komen van de hitte. We zagen het niet meer zitten met mij en spraken al over de fiets verkopen. Zo erg was het toen!

Maar nu ben ik weer in vorm dus maken we de route wel af. En we nemen meer rustdagen om van alles te genieten, dan wodt het ook nog een beetje vakantie!
Deze week hadden we een dag met 50 km, waarvan er 20 km kuilen en grafel en nog 20 km zeer slecht asfalt met gaten. Toen hadden we het helemaal gehad, alles deed zeer, vooral mijn nek.
Maar we moeten niet zeuren want wie kan er zo'n reis maken voor 3 maanden?

Inmiddels hebben we toch maar even 4.529.216 tempels bezocht en gefotografeerd.!

Morgen gaan we naar Aranya Phratet, 60 km , nabij de grens met Cambodja. Maandag 24 dec. gaan we Cambodja in naar Sisophon.

Mochten we geen internet meer vinden voor Kerst, dan wensen we jullie allemaal Hele fijne Kerstdagen toe.

Loes Egbering, jij ook bedankt voor je reaktes, er komt meestal niets van mails beantwoorden, daar zijn de dagen te kort voor!

Wij willen jullie allemaal bedanken voor de leuke reakties. Jos, wij hebben Tesco Lotus al op de hoogte gebracht van je mogelijke komst,zij zullen een voorraad aanleggen!
Harrij en Annemarie,jullie een hele fijne vakantie toegewenst!
Ronald en Tineke, een heel prettig verblijf toegewenst bij broer en zus in de USA.en uiteraard een fijne kerst en voorspoedig 2013 toegewenst. Liefs voor allemaal.

Ook nog even wat felicitaties voor de diverse jarigen :
Jos Suykerbuyk, Theo Bakkum, Theo en Diana Buskermolen allemaal van harte gefeliciteerd en een fijne dag gewenst.

Astrid van der Ploeg,we denken op de 29ste speciaal aan jou en Harrie.

Veel liefs en groeten van Anneke en Andre.

• 22 December 2012 - 11:34

Joop Van Leeuwen:

Hoi fietsers,

Anneke waar ben je toch mee beziig, als ik jpu was dan verkocht ik Dries en je fiets en lekker gaan luieren op het parelwitte strand met een lekker drankie en een excotische knakker die voor je waaiert.
    Denk daar eens over na als je een nachtje in de bijlmerbajes ligt met allerlei ongedierte.
    Wel knap trouwens van je dat je er ieder jaar weer intrapt.
    Kom maar snel bij mij langs voor een opera met een balletje gehakt.

• 22 December 2012 - 11:41

Broer Peter:

An & Dries,

Anneke je bent een doorzetter toch? Je maakt de reis af hoor..... flinke meid op haar reis voorbereid!!!!
    Knap hoor en een mooi land blijkbaar met lieve mensen.
    Veel plezier en opgeven is geen optie!
    We denken aan jullie met de kerst en oud/nieuw jaar! Veel geluk en gezondheid.

truus & peter

• 22 December 2012 - 16:33

Jasper & Sigrid:

Mochten jullie nog uit de bajes geraken dan zien we graag een keer de foto's. Vooral die van Ma die langs de kant van de weg ligt ;-) En de verhalen van Ma die op haar fluitje blaast omdat Pa stiekem al een kilometer vooruit is gereden en dit niet heeft gemerkt omdat hij geen spiegeltje op zijn fiets wilde hebben.

Ik hoop dat jullie ook nog wat mooie dingen zien want anders kan je je afvragen waar deze lijdensweg voor nodig is. Als jullie dit elk jaar weer doen begint het nog op een soort van masochisme te lijken.

Maar goed... veel plezier ermee.

Groeten van Jasper en Sigrid

• 22 December 2012 - 18:09

Piet En Loes Ross:

Hallo Anneke en André
    Wat beleven jullie toch veel, als ik dat lees word ik er moe van, maar ja wij zijn luie vakantie mensen.
    Wens jullie als je dit nog leest fijne feestdagen, en een fijne jaarwisseling,(zullen jullie ook wel weer iets beleven) En een heel fijn en goed gebegin van 2013, nog veel fietsplezier, wat ben jij een doorzetter Anneke, petje af
    Groetjes Piet en Loes( van de zegge)

• 22 December 2012 - 19:42

Ineke En Kees:

lieve an en dries,
    wij kregen bericht van jasper die jullie mailtje doorstuurde. jullie waren in zorgen omdat je niets van ons hoorde. we hebben wel een keer kort gereageerd maar de eerste anderhalve maand hoorden wij niets van jullie.
    er is hier niet echt iets dramatisch gebeurd maar we hebben wel veel met de kleinkinders van doen. de kleinste -madelief- lag bv. 2 nachten in het ziekenhuis ivm een virus en misschien heb je dat nog meegekregen, kasper werd weer in het ziekenhuis opgenomen wegens een astma-aanval. heel naar allemaal, maar nu gaat het wel weer wat.

intussen waren we ook nog een week in tenerife, bij 25 graden.

wij bewonderen jullie moed en uithoudingsvermogen.
    sterkte en toch ook nog fijne feestdagen gewenst
    liefs,
    ien en kees

• 23 December 2012 - 17:58

Piet En Ritha Jorna:

Hallo André en Anneke,

We wensen jullie heel mooie kerstdagen in Cambodja en heel goed fietsjaar 2013!!
    En heel veel strekte met het fietsen! Hopelijk gaat het in Cambodja allemaal wat gemakkelijker nu jij Anneke vast wat meer conditie hebt gekregen en wat meer aan de warmte gewend bent geraakt.

We wensen jullie een heel goede voortzetting van jullie fiets reis.

Groeten,
    Piet en Ritha.

• 23 December 2012 - 22:18

Flip En Elly:

Hoi An en Dries

Nu je wat aan de warmte gewend bent lukt het fietsen beter,wij doen het niet na, en An niet zo slordig langs de kant van de weg liggen hoor ha ha, en als jullie in Cambodja zijn gaat het weer wat beter. Blijven jullie een paar dagen of rond de kerst in Cambodja.
    Wel proberen vol te houden nu jullie er zijn en ook af en toe goed rust houden zal het vast lukken.
    En An gaat het ook met je rug goed.
    Nog veel plezier met de reis een goede kerst en gezond 2013 in.
    Groetjes liefs Flip en Elly

• 24 December 2012 - 00:21

Thea:

Hé Drieseman en Anneke,

Houden jullie er wel rekening mee dat jullie geen 20 meer zijn. Dat lijf moet het ook maar allemaal doen wat jullie willen. Ennnnnn jullie hebben maar een lijf hè!!!!!!!

Geniet en maak er een vakantie van, en niet een 'beetje' een vakantie.

Zo dat moest ik ff zeggen na jullie verslag gelezen te hebben.

Ik wens jullie een fantastische reis verder, en mooie feestdagen ,fiets lekker het nieuwe jaar in.

Warme omhelzing Thea

• 24 December 2012 - 11:57

Cor En Riet:

We wensen jullie ook fijne dagen in dat verwegland en had je ook al kopers voor jullie

fietsen dat scheelde dan voor de terug reis.

Groeten Riet en Cor

• 24 December 2012 - 12:02

Hub Hounjet:

Beste Anneke en Andre,

Wij wensen jullie een fijne Kerst, vol harmonie en warmte en vooral een gezond 2013

Zorg ervoor dat in dit nieuwe jaar uw hart een bloem is, die elke dag weer bloeit.

Groetjes uit Mechelen Greta en Hub Hounjet.

• 24 December 2012 - 15:28

Anneke En Ruud Vanuit Tilburg:

Lieve Anneke en Dries,
    Ten eerste bedankt voor jullie belangstelling zoals per mail aan ons gezonden. Ruud zijn hand is genezen nu nog veel oefenen, de volgende hand is 29 januari aan de beurt. Verder is alles prima, met kids, kleinkinderen en met jouw tante Truus. Vandaag, kerstavond de kinderen bij ons en 1e kerstdag zijn we bij tante Truus, die geniet al van het voorspel dat ze voor ons kan koken.
    Wij gaan dan genieten van haar kookkunst. 2e kerstdag traditie bij vrienden en dan gezamenlijk uit eten, ook nog wat activiteiten, maar in ieder geval niet fietsen.
    Ook al is het nu even droog, het is in Nederland een natte bedoening, dus geen sneeuw.
    Wij genieten van jullie verhalen en kijken met belangstelling uit naar het volgende hoofdstuk.
    Het is toch wel vervelend dat jullie om geld uit te sparen je moet laten arresteren en dan in de bak kan slapen. Maar begrepen dat jullie weer zoveel gespaard hebben dat je 4 dagen in een resort konden verblijven en nog wel met zwembad. Hebben wij ook niet hoor.
    We wensen jullie nog veel fietsplezier, zeker nu het ritme er weer in zit, Dries rustig aan en denk aan ons Anneke. Voor jullie toch leuke Kerstdagen en een mooie jaarwisseling.
    Geniet van de trip, geniet van elkaar, hou van de liefde en veel plezier.
    Met kussen en knuffels van Anneke en Ruud.

• 24 December 2012 - 18:13

Peter & Ada:

Hallo Dries en Anneke,
    Nou Anneke je heb wel wat los gemaakt met je verhaal nou er is hoop!
    De Rabobank wielerploeg begint nu ook te bekennen dat er geslikt is dus niemand neemt jullie iets kwalijk als jullie af en toe ook wat nemen i.p.v. een banaan.
    Moet toch wel aan te komen zijn daar,ha!ha!
    Begrijp dat jullie het ritme hebben gevonden en dus wat langer blijven en kortere afstanden fietsen.
    Dat Anneke af toe op de fluit moet blazen om die klimgeit te stoppen komt mij bekend voor, onder weg naar Rome was hij ook zomaar kilometers lang uit het zicht.
    De volgende reis moet volgens mij op een tandem,dan kan hij wel wegrijden maar neemt jou wel mooi mee,hi!hi!
    Zorg dat je blijft genieten en laat het geen lijden worden want dan kom je je zelf weer tegen.
    Fijne reis verder en pas op voor het vuurwerk!
    Dikke knuffel uit Obdam,
    Peter & Ada

• 03 Januari 2013 - 14:13

Thea:

Hoi Dries en Anneke,

Lekker genieten daar???

Ik wil jullie een heel goed, gezond, liefdevol 2013 toewensen.

Dikke kus Thea

• 03 Januari 2013 - 14:47

Jos En Ria:

Wereldreizigers! Mooie avonturen beleven jullie!! En knap zoals jullie het doen! Ik zou me al lang bij de masseuse me voor zadelpijn hebben laten behandelen!! En met een balletje gehakt van broer Joop en een Campari soda, ice niet zeker niet verder geraken!! Nog dank voor de felicitaties, en we wensen jullie veel liefs vanonder de Kerstboom uit het natte Holland!!

• 06 Januari 2013 - 14:14

Mary & George:

Alsnog de beste wensen voor 2013; veel geluk en gezondheid toegewenst.
    Wij hebben fijne feestdagen gehad met de kinderen en kleinkinderen. Hopen dat jullie minder tegen slagen krijgen in je vervolg van jullie vakantie reis.
    Groetjes; De Zebeda'tjes.