zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu zwervendoorazie - Reisverslag uit Ta Phraya, Thailand van André & Anneke Vries - WaarBenJij.nu

zwervendoorazie

Door: Andre de vries

Blijf op de hoogte en volg André & Anneke

29 December 2012 | Thailand, Ta Phraya

Hallo allemaal,
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad.Was ons laatste bericht vanuit Aranyaprathet waar we een heerlijk zwembad tot onze beschikking hadden en het vakantiegevoel weer helemaal tot zijn recht kwam.Na vier nachten vonden we het wel genoeg en fietsten we smorgens vroeg naar de grens bij PoiPhet.
We waren na een uur in Cambodja en dat was heel goed te merken en te zien. Net over de grens kwamen er enige tientallen plastic vuil verzamelaars met handkarren vol in de richting van de grens. Maarwe zagen na 100mtr ook de eerste prachtige Cambodjaanse tempel,uiteraard namen we een kijkje en een aantalfoto's.

De eerste stop was in Sisophon.Het hotel was sinds twee dagen open na een renovatie.Het was prima de lux!Op een enkele kakkerlak na. we kregen 2dollar korting en besloten 2 nachten te blijven omdat Anneke onderweg iets in haar oog had gekregen wat de volgende morgen niet fijn aanvoelden.En we mogelijk een dokter zouden moeten raadplegen.

Het verschil met Thailand is wel erg opvallend, vooral op de markten. De armoede straalt er af, maar aardig zijn en blijven de mensen. Gelukkig voor An nam de pijn af en reden we daarna naar" een stoffig kruispunt" Kralahn.We werden bij het Guesthouse allerhartelijkst verwelkomt het was zeer basic maar een andere keus was er niet. We hadden echter wel onze eerste lekke band,nu was het Annekes beurt! S'avonds hadden we bij vergissing de badkamerdeur afgesloten terwijl de sleutel ervan binnen lag. Toen bleek ook dat we bij brand het gebouw niet konden verlaten,want alle deuren bleken afgesloten. We hebben het overleefd en konden smorgens om 06.00uur beginnen met bandplakken.

Hierdoor waren we wel wat laat op de rit maar we wisten dit in te lopen en waren toch weer om 10.30 uur in SiemReap op de plaats waar we 4jaar geleden ook waren. Ik herkende de straat en een jongen op de motor uit de straat komende,je glooft het niet, herkende mij!Hij verwees ons naar Yellow Guesthouse en dat was een goede keus! Nette kamer met fan schone badkamer met warme douche voor 5dollar.Heerlijk eten in het restaurant en bij het ontbijt warm stokbrood! En daar verblijven we tot maandag en gaan dan met de booot naar Battambang voor het vervolg naar Phnom Penh.Het Plezier is weer helemaal aanwezig ondanks het feit dat we vandaag voor de vierde maal een lekke band hebben, An dus!

Wij wensen jullie allemaal een prettige jaarwisseling en vooral een gezond en voorspoedig 2013!
Jeanny, alvast van harte gefelciteerd met je verjaardag en nog vele gezonde jaren met Pascal en kinderen toegewenst!
Astrid V.D.Ploeg onze gedachte gingen vandaag vooral uit naar jou de kinderen en familie.Hopelijk gaat alles goed met jou en is de operatie goed verlopen van je knie.

Veel lefs en groeten van Anneke en Andre.

• 29 December 2012 - 14:32

Loes:

Hallo André en Anneke,

Wat hebben jullie het heerlijk. Behalve de lekke banden dan. Dat is vervelend, maar ik neem aan dat jullie zo langzamerhand bedreven zijn in het plakken en dat het een relatief klein klusje is.
    Het is toch wel heel bijzonder om iemand tegen te komen die je nog kent van een ontmoeting 4 jaar geleden en dat hij ook jullie herkende. Leuk is dat.
    Fijn dat jullie zo genieten van de vakantie. Paar daagjes zwembad, een kakkerlakje, lekke banden en dan die mooie natuur om je heen en lekker warm weer. Hebben jullie trouwens wel een klamboe bij je? Als doorgewinterde reizigers neem ik aan van wel. Want muggenbeten zit je niet op te wachten.
    Is je oog weer in orde An? Anders niet te lang wachten met naar een dokter gaan.
    We hebben geen 'witte kerst' gehad. Het was zacht weer. En nu op naar het vuurwerk op oudejaarsavond. Ik vind dat altijd wel een mooi spektakel bij ons in de buurt.
    Hartelijke groeten van Loes

• 29 December 2012 - 15:50

Sharon:

Leuk om te lezen! Nog veel reisplezier en een goede jaarwisseling in Cambodja.
    Hartelijke groet,
    Sharon - www.AWOL.nl

• 29 December 2012 - 17:06

Piet En Loes Ross:

Hallo Anneke en André
    Wat een belevenis, maar jullie genieten wel, wensen jullie nog veel fietsplezier,(hopelijk zonder lekker banden )
    en een goede jaarwisseling, en een voorspoedige reis verders in 2013, groetjes Piet en Loes

• 29 December 2012 - 17:12

Piet En Loes Ross:

Hallo Anneke en André
    Wat een belevenis, maar jullie genieten wel, en daar gaat het om hé.
    Wensen jullie nog veel fietsplezier,( hopelijk zonder lekke banden )
    een goede jaarwisseling, en een voorspoedig 2013.
    Groetjes van Piet en Loes.

• 29 December 2012 - 22:48

Peter En Truus:

Hallo Anneke en Andries,
    Bedankt voor jullie schrijven maar op de laatste twee na hebben wij alles gemist. Ik had niet begrepen wat het moest voorstellen wat Dries indertijd een week voor jullie vertrek nu precies met zijn bericht bedoelde. Er stond namelijk niks bij. Dus hup de recycling in. Later toen jullie broer en zwager Peter kort gelden een bericht doorstuur, toen begreep ik pas de bedoeling van jullie bericht.
    Nu het blijft toch aan modderen zonder auto, banden plakken, slechte bedden en kakkerlakken. Nu dat moet geen probleem zijn, de fits ff afladen op zijn kop, blazen en pompen, plakken en er weer in doen. Heerlijk die kakkerlakken wij houden wel van kietelen's nachts.
    Kan ook geen kwaad op die stoffige wegen en bril te dragen, maar ook in Nl komt er wel eens zo een onweer vlieg in je oog, aldus mijn moeder zaliger. Nu dat branden dan ook als de hel, zo´n zwartachtige vlieg. Een alkalisch of zuur kreng.
    Nu allebeide de allerbeste wensen in fysieke en geestelijke gezondheid nog het komend jaar en zeker de tijd dat jullie je bezig moet houden het `ongedierte`van het lijf te houden. De benaming ongedierte moet ruim worden genomen hoor.

Hier natuurlijk alles, prima. Mooi weerom te vissen, fietsen, fotograferen en weet ik niet al. Maar ik ruil zo hoor, en dan op mijn manier, om de paar meter stopen voor ene foto, van ene spin, vlieg, pissebed, vogel, aap, tempel, kind, steen boom, olifant en weet ik niet wat. Ik denk dat wij geen reet opschoot.
    en Truus kan ik dit kan ik dit helemaal niet aandoen.
    Nu wij horen wel weer van jullie, doe vooral rustig aan. Neem overal de tijd voor, en in ieder dorp is er wel iemand die jullie willen helpen om van je munten af te geraken.

Groeten van Truus en Peter, nee, die niet, die andere uit Zaandam

• 30 December 2012 - 11:46

Cor En Tineke:

Hoi Anneke en André,

Fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat.

Wij wensen jullie een gezond 2013 en uiteraard nog een hele fijne vakantie!

Uiteraard blijven we jullie belevenissen volgen!

Groeten van Cor en Tineke

• 30 December 2012 - 15:59

Wim De Gruijter:

lees jullie berichten wat een avontuur!. ik wens jullie , waar dan ook, een goede jaarwisseling.en alvast een goed en gezond 2013.
    mgv
    Wim de gruijter

• 30 December 2012 - 22:49

Ben IJpma:

Hallo André en Anneke.
    Met heel veel plezier lezen we jullie verslag van de avontuurlijke fietstocht door Thailand, Laos en Cambodja. Soms herkenbaar voor Simone en mij omdat wij in 2010 ook door Laos en Cambodja hebben gereisd. In de mail van 17 november gingen jullie op weg naar Pakse, waar wij ook zijn geweest. We hebben nog herinnering aan de winkel waar heerlijke Delta Lao koffie werd verkocht en de lekkerste cakes en gebakjes te koop waren.
    We delen jullie opvattitng dat de bevolking aller vriendelijkst is en vaak zeer behulpzaam. Maar onze reis was een groepsreis met Djoser en valt niet te vergelijken met jullie avontuur. Wij hadden over het algemeen redelijke hotels, terwijl uit jullie verslag blijkt dat de de slaapplaatsen soms netjes zijn, maar vaker 'net niet'! We krijgen wel de indruk dat jullie je goed kunnen aanpassen aan deze omstandigheden, vooral omdat er vaak geen andere keuze is.
    Leuk om te lezen dat jullie ook zo geweldig genieten van de prachtige tempels die er te zien zijn.
    Dit hebben wij ook gedaan.
    Wij zijn ook in Siem Reap geweest en hebben net als jullie geweldig genoten van de groootse tempel Angkor Wat. Vooral de 50 meter hoge tempeltoren is indrukwekkend. maar ook de tientallen andere tempels in dit bosrijke gebied zijn een bezoek meer dan waard. Sommige tempels zijn grotendeels overwoekerd door de jungle, maar het is een prachtig gezicht om te zien hoe de wortels het langzaam winnen van de stenen.
    Wij hopen overigens dat jullie niet zoveel lekke banden meer krijgen. Het lijkt ons dat julie je portie wel hebben gehad. Als jullie in Phnom Penh zijn is zeker aan te raden de boulevard langs de Tonle Sap-rivier.Een heerlijk wandelgebied. Wij hebben toen ook het Tuoi Sieng Holocaust Museum en de zgn. 'Killing fields 'bezocht.
    Het is een schokkende herinnering aan het gruwelijke verleden waar de bevolking van Cambodja vreselijk onder heeft geleden. Het is indrukwekkend en tegelijkerijd huiveringwekkend.

Wij wensen jullie in ieder geval een fijne voortzetting van jullie indrukwekkend fietsavontuur en een goede start in het nieuwe jaar. Veel geluk en vooral in goede gezondheid.

Hartelijke groet van de Indische buurters Ben IJpma en Simone Groot.

• 01 Januari 2013 - 19:16

Anneke En Ruud Vanuit Tilburg:

Lieve Anneke en Dries,
    op 1 januari 2013 wensen wij jullie een fijn, plezierig, liefdevol, gelukkig maar bovenal een gezond 2013.
    Bij ons is de overgang van 2012 naar 2013 rustig verlopen, om 24.00 uur wat regen en een harde wind maar een temperatuur van 8 graden is haast lente.
    We realiseren ons dat jullie op eenandere wijze de jaarwisseling hebben gevierd en zijn dan ook benieuwd naar dat verhaal. Laat ons genieten van jullie reis maar geniet er zelf ook van.
    Met liefdevolle groeten en knuffels van Anneke & Ruud.

• 03 Januari 2013 - 15:04

Jos En Ria:

Lieve familie,

Allereerst een Gelukkig 2013! We hopen dat jullie nog vele reizen zullen maken! Hier is de Kerst voorbij hoewel de boom voorlopig nog blijft staan! Jullie wisselen gelukkig regelmatig van huisvesting en dat is prima! Elke dag een boktor in je jeans is geen pretje!Maar dat was in Thailand! Nog een paar lekke tubes en jullie zijn weer thuis! We kijken ernaar uit dan vieren we de verjaardag met de familie! Lieve groet van ons en wees voorzichtig!!! Jos en Ria!

• 03 Januari 2013 - 22:57

Flip En Elly:

Hoi An en Dries
    De allerbeste wensen en een gezond 2013, ben benieuwd hoe het daar was om oud&nieuw te vieren??
    Wat een gedoe aldoor met die banden plakken maar dat hoort er ook bij, niet te vaak.
    Er zijn al aardig wat km. gefietst en veel gezien, gaat het nu goed met het fototoestel, al aardig wat foto`s gemaakt.
    Annneke is het met je oog weer goed gekomen. En goed om te horen dat jullie weer plezier in de reis hebben. Nog 4weken liggen jullie een beetje op schema het gaat nu wel snel hoor. Geniet nog van de reis.

Liefs Flip en Elly

• 03 Januari 2013 - 23:33

Jeanny Hengelbrock:

Hartelijk bedankt voor jullie felicitaties! Ik zal ervan genieten zondag! Ten opzichte van vorig jaar dan! Groetjes pjtsm & m.

• 04 Januari 2013 - 00:09

Ingrid Vermond:

Hallo Anneke en André
    De allerbeste wensen en een gezond 2013.
    Leuk om jullie reisverslag te volgen en misschien kom ik nog leuke plaatsen tegen in jullie reisverslag die de moeite waard zijn om te bezoeken, ik vind Thailand een heerlijk vakantieland. Wel vervelend van die lekke banden.Jullie zullen best veel zien daar. Hele prestatie om in die hitte door Thailand te fietsen vooral als het bergachtig is.
    Ik wens jullie nog veel fietsplezier
    Groetjes Ingrid

• 04 Januari 2013 - 00:09

Ingrid Vermond:

Hallo Anneke en André
    De allerbeste wensen en een gezond 2013.
    Ik wens jullie nog veel fietsplezier
    Groetjes Ingrid

• 12 Januari 2013 - 14:44

Gzuer:

Beste Mensen
    ik heb gehoord dat jullie ookwel wat pech hebben gehad ik hoop dat nu alles goed gaat.
    groetjes je tante.